hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خوزستان| روند کند پرداخت خسارت به سیل‌زدگان

خوزستان| روند کند پرداخت خسارت به سیل‌زدگان

6 هزار خانواده خوزستانی در سیل اخیر کل یا بخشی از وسایل زندگی خود را ازدست‌داده‌اند بیشترین لطمه در سیلاب فروردین‌ماه خوزستان را کشاورزان به خود دیده‌اند ولی متأسفانه پرداخت خسارت به آن‌ها که کل زندگی خود را طعمه سیلاب ویرانگر دیده‌اند، به‌کندی صورت می‌گیرد و امید آن‌ها برای آغاز کشت تابستانه که سیلاب قبل از تراکتورها آن‌ها را به بدترین شکل ممکن شخم زده است، ندارند.

 به گزارش مهر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز با تائید کند بودن مراحل پرداخت خسارت به کشاورزان سیل‌زده خوزستان گفت: مراحل مقدماتی پرداخت خسارت سیلاب کشاورزان خوزستانی آغازشده اما طوری نیست که احساس شود که فرآیند پرداخت خسارت روان است. فاضل عبیات گفت: باید درباره محاسبه میزان دقیق خسارات به کشاورزان توسط فرمانداران و جهاد کشاورزی و مدیران نهادهای نظارتی دقت کافی صورت گیرد. او اضافه کرد: در کنار رعایت دقت در محاسبه میزان خسارات ناشی از سیلاب به کشاورزان سرعت در پرداخت خسارت نیز باید لحاظ شود.

خسارت قطعا افزایش پیدا می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هم در خصوص خسارت‌های سیل به بخش کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون میزان برآورد انجام‌گرفته از خسارت سیلاب به بخش کشاورزی استان حدود دو هزار میلیارد تومان بوده است و این میزان خسارت قطعا افزایش پیدا می‌کند. کیخسرو چنگلوایی با اشاره به آخرین وضعیت برآورد خسارت سیلاب بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: سیلابی که در استان شاهد آن هستیم با سیلاب‌های سال‌های گذشته متفاوت است زیرا این سیل مستمر بوده و خسارتی که در اثر آن متحمل شده‌ایم نیز بی‌سابقه بوده است. چنگلوایی ادامه داد: بر اساس آخرین وضعیت برآورد شده ۲۲۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت تأثیر سیلاب قرارگرفته‌اند که از این میزان ۱۷۰ هزار هکتار به‌صورت ۱۰۰ درصدی خسارت‌دیده و به زیرآب رفته‌اند و حدود ۵۴ هزار هکتار نیز دچار خوابیدگی شده‌اند. او گفت: به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع پرورش ماهی خسارت واردشده و بیش از ۶۰۰ هزار قطعه ماهی از بین رفته‌اند. همچنین ۱۲۰۰ فروند کندوی زنبورعسل و بیش از ۲۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین در سیلاب اخیر از بین رفته‌اند. همچنین خسارت فراوانی به تأسیسات زیربنایی واردشده که میزان این خسارت‌ها پس از فروکش کردن سیلاب مشخص خواهد شد.

منازل بیش از دو هزار و ۶۰۰ خانوار به نوسازی کامل نیاز دارد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در این خصوص عنوان کرد: بی‌شک حضور عوامل مختلف داخلی و خارجی و ارائه کمک‌های مادی، زمینه‌ساز افزایش تحمل و تاب‌آوری را در مردم آسیب‌دیده ایجاد کرد که این فعالیت‌های قابل‌تقدیر و ستایش است. او اظهار کرد: منازل بیش از دو هزار و ۶۰۰ خانوار به نوسازی کامل و ۱۱ هزار خانوار به بازسازی و تعمیر نیاز دارد و ۶ هزار خانوار وجود دارد که وسایل زندگی خود را در جریان سیل ازدست‌داده‌اند. خدادادی اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار خانوار در جریان سیل فروردین خوزستان تأثیر پذیرفتند. این تأثیرپذیری به دو مقوله منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی برمی‌گردد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان عنوان کرد: با توجه به‌ضرورت امید زایی در بین خانوارهای آسیب‌دیده، در حال حاضر باید زمینه کشت تابستانه حدود ۲۰۰ هکتار تا ۱۵ خرداد فراهم شود که بخشی از تألمات روحی افراد سیل‌زده مرتفع شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد